FANDOM

Samer el Nahhal (s. 11. heinäkuuta 1975 Espoo) on suomalainen basisti, joka soittaa Lordissa. Nahhal kutsuttiin Lordiin soittamaan syksyllä 2005 aiemman basistin, Kalman, lähdettyä yhtyeestä. Hänen isänsä on egyptiläinen. Samer soittaa Ibanezin BTB200-IPF bassoa.

Lordissa el Nahhal käyttää taiteilijanimeä OX. Alun perin Mr. Lordi ajatteli, että OXin nimeksi tulisi Samer. Hän kuitenkin luopui ajatuksesta tajuttuaan sen kuulostavaan oudolta, jos esimerkiksi egyptiläisessä hirviöyhtyeessä olisi jäsen nimeltään Tapani.

OX Lordissa Muokkaa

OX on bulltauri, puoliksi ihminen, puoliksi härkä. OX asui yhdessä isäntänsä Androluksen kanssa saarella, jonne myöhemmin tuli Kalmaged Aikamatkaaja pyytämään Octavianucsen kymmenettä kirjaa itselleen. Androlus ei antanut sitä, koska Octavianucsen kymmenellä kirjalla voi tehdä vain pahaa, joten Kalmaged oli luovuttavinaan ja yllytti paikalliset Androlusta vastaan. He tappoivat Androluksen, ja samalla OXinkin. Myöhemmin Kalmaged tuli itse paikalle ja aloitti operaatio kymmenen perustamalla Kalmagediaanien veljeskunnan. Kalmaged herätti OXin henkiin ja tästä tuli samalla Kalmagediaanien veljeskunnan vanhin.

Oxin juuret johtavat muinaiseen Kreikkaan, aikaan noin tuhat vuotta ennen ajanlaskumme alkua. Muinaiset tarinat ja mytologiat kertovat myyttisistä bulltaureista, raakalaismaisista sotureista jotka olivat puoliksi miehiä ja puoliksi härkiä. Ox oli yksi heistä. Aikoinaan näitä Monstericanin lapsiksi kutsuttuja olentoja palvottiin jumalina, mutta aikojen kuluessa palvominen muuttui vihaksi joka puolestaan johti taas bulltaurus-vainoihin.

Vainojen aikaan Ox löysi turvapaikan Kreikan saaristosta Androlus-nimisen maagikon luota. Maagin ystävällisen käytöksen seurauksena Ox kiintyi Androlusiin vahvasti, ja näiden kahden välille syntyi vahva ystävyys. Voimakas Ox suojeli Androlusta, joka puolestaan tarjosi bulltaurille turvallisen oleskelupaikan. Ajat olivat kuitenkin muuttumassa.

Androlus oli riitaantunut toisen maagikon, Kalmaged Aikamatkustajan kanssa. Riita koski Octavuksen 10. kirjaa, joka sisälsi kaikki Octavuksen pimeät loitsut. Loitsut, joiden avulla voitaisiin tehdä vain pahaa. Androlus ei kuitenkaan tahtonut luovuttaa kirjaa ilkeämielisen maagikon haltuun. Kieltäytymisestä raivostunut Kalmaged usutti mustamaalaamalla lähisaarten miehet Androluksen perään. Nämä ehtivätkin surmaamaan Androluksen, mutta saivat samalla kimppuunsa mielipuolisella raivolla hyökänneen Oxin. Bulltauri riisti hengen joukon jokaiselta mieheltä, mutta sai taistelun tiimellyksessä myös itse kuolettavia haavoja. Verinen Ox menehtyi pian taiston loputtua.

Oxin taival ei kuitenkaan päättynyt kuolemaan, vaan Kalmaged Aikamatkaajalla oli voimakkaan bulltaurin ruumiille muuta käyttöä. Octavuksen 10. kirjan avulla hän herätti Oxin henkiin ja teki tästä palvelijansa. Uusi tunne täytti Oxin: elävän kuolleen ikuinen tuska sekä päättymätön nälkä, ja palava viha ihmisiä kohtaan.

Loitsujensa avulla Kalmaged Aikamatkustaja kokosi itselleen epäkuolleiden sotureiden armeijan, jonka tukikohta sijaitsi ulottuvuuksien välisellä hämäräalueella. Maagikko nimesi joukkonsa Kalmagediaanien veljeskunnaksi, ja se sisälsi toinen toistaan julmempia taistelijoita eri maista ja aikakausista. Julmin näistä oli joukon ensimmäinen, Ox. Veljeskunta tuhosi kaikki vastustajansa, olivat nämät sitten omilla maillaan tai velhon ulottuvuudessa.

Eräänä päivänä Ox sattui kuulemaan sivusta Kalmaged Aikamatkustajan kerskuvan eräälle alamaiselleen kuinka hän oli käännyttänät paikallisen aikoinaan Androluksen kimppuun. Raivostunut Ox hyökkäsi Kalmagedin kimppuun ja kosti tälle äärimmäisen brutaalilla tavalla. Aluksi Ox repi uhrinsa suun jottei tämä pystyisi lausumaan loitsuja, tämän jälkeen katkoi maagikon sormet jottei tämä voisi tehdä maagisia eleitä. Näin Oxista tuli Kalmagediaanien veljeskunnan uusi johtaja.