FANDOM

The Monster Show on suomalaisen Lordi-yhtyeen vuonna 2005 julkaisema kokoelmalevy. Amerikkalaisen levy-yhtiön, Sanctuary Recordsin, oli alun perin tarkoitus ryhtyä markkinoimaan levyä Yhdysvalloissa, mutta joutui taloudellisiin vaikeuksiin ja jätti Lordin levyttämisen. Sanctuary kuitenkin julkaisi kokoelmalevyn Isossa-Britanniassa. The Monster Show julkaistiin myös Suomessa.

Ajatus kokoelmalevystä sai alkunsa keväällä 2004, samoihin aikoihin kun Lordin The Monsterican Dream-albumi julkaistiin, Tomi Putaansuu kävi Tukholmassa haastattelemassa Kiss-yhtyeen Gene Simmonsia Inferno-lehteen. Samalla hän lahjoitti Simmonsille Lordin esikoisalbumin, Get Heavyn. Myöhemmin Simmonsin avustaja ilmoitti, että hän voisi julkaista Lordin albumin Yhdysvalloissa omalla levymerkillään. Mutta jos itse yhtye haluaisi myyntituloista itselleen osuuden, olisi parempi julkaista levy Kissin levy-yhtiön, Sanctuary Recordsin, kautta. Levy-yhtiö ei kuitenkaan halunnut julkaista kumpaakaan studioalbumia vaan koosteen albumien parhaista kappaleista. Get Heavyn ja The Monsterican Dreamin parhaista kappaleista koostettiin kokoelmalevy The Monster Show. Kokoelmalevystä on julkaistu myös promo-versio erilaisella kansikuvalla, jossa teksti "The Monster Show" mukailee "The Muppet Show'n" logoa.

Kappaleet Muokkaa

  1. Threatical Trailer
  2. Bring It On (The Raging Hounds Return)
  3. Blood Red Sandman
  4. My Heaven is Your Hell
  5. Would You Love A Monsterman?
  6. Devil is a Loser
  7. Icon Of Dominance
  8. The Children Of The Night
  9. Shotgun Divorce
  10. Forsaken Fashion Dolls
  11. Wake The Snake
  12. Rock The Hell Outta You

Bonus-DVD:n musiikkivideot Muokkaa