FANDOM

Unmasked on Kissin neljästoista albumi vuodelta 1980. Unmasked on ehkäpä pop-voittoisin albumi yhtyeen historiassa.

Unmasked oli Kissin ensimmäinen albumi sitten Love Gunin, jossa joku yhtyeen jäsenistä ei laula taikka soita yhdessäkään kappaleessa, sillä Peter Criss jätettiin nauhoituksista pois. Hän kuitenkin on albumin kannessa. Vaikka albumi saavutti sijan #35 Pohjois-Amerikassa ja myi kultarajan yli, albumi oli musiikillisesti Kissille uutta, sillä albumin kaikki kappaleet ovat poppia tai kevyttä rockia, kun taas aikaisemmat levyt olivat olleet hard rockia. Kiss-faneilla on rakkaus-viha mielteitä Unmaskediin; osa luokittelee sen väärinymmärretyksi timantiksi ja osa naulaksi KISSin vanhan musiikkityylin hauta-arkkuun. Albumin kansitaiteen laati Victor Stabin, ja kansitaide oli erittäin suuri kulttimaalaus. Kohdassa jossa jäsenet ottavat maskit pois, on julkaistu myös juliste joka tulee albumin LP-version ja tavallisen cd-version mukana.

Yhtye kuvasi "Shandi" -kappaleesta musiikkivideon Peter Crissin kanssa. Se oli viimeinen kerta, kun Criss esiintyi Kissin kanssa ennen KISS Unpluggedia, joka nauhoitettiin kesäkuun 15. päivä vuonna 1995.

Kappaleet Muokkaa

A-puoli Muokkaa

  1. Is That You? – 03:58
  2. Shandi – 03:36
  3. Talk to Me – 04:02
  4. Naked City – 03:52
  5. What Makes the World Go ´Round? – 04:15

B-puoli Muokkaa

  1. Tomorrow – 03:17
  2. Two Sides of the Coin – 03:16
  3. She's So European – 03:32
  4. Easy As It Seems – 03:25
  5. Torpedo Girl – 03:45
  6. You're All That I Want – 03:05